کارگاه آموزشی مدیریت در عصر دیجیتال پرینت صفحه ارسال لینک به دوستان

کارگاه آموزشی مدیریت در عصر دیجیتال



عصر اطلاعات که با نام‌های عصر رایانه و عصر دیجیتال نیز شناخته می‌شود می‌باشد که از ویژگی عصر حاضر این است که اشخاص می‌توانند اطلاعات را آزادانه منتقل کنند، و دسترسی سریع به علمی داشته باشند که قبلاً ممکن نبوده‌است. این کلمه از اواخر دههٔ 1980 میلادی و اوایل دههٔ 1990 میلادی تا به امروز استفاده می‌شده ‌است.

امروزه شرکت‌ها با شتاب به سمت دیجیتالی شدن و هوشمندسازی سازمانی حرکت می‌کنند. همه مدیران در پی بازسازی شرکت‌ها و تبدیل آنها به سازمان‌های دیجیتال هستند. اما معنای واقعی دیجیتال چیست؟

برخی از مدیران معتقدند که دیجیتال شدن یعنی خرید آخرین فناوری‌ها. برخی دیگر آن را روشی جدید برای تعامل با مشتری می‌دانند. و برای سایرین یک فضای کاملا جدید برای کسب‌وکار است. هیچ یک از این تعریف‌ها لزوماً اشتباه نیستند. اما این دیدگاه‌های متفاوت گاهی موجب به اشتباه انداختن مدیران می‌شود زیرا نشان دهندهٔ نبود هماهنگی و دیدگاه مشترک درباره مسیر پیشِ روی کسب‌و‌کار هستند. این امر گاهی موجب اقدامات مقطعی یا تلاش‌های اشتباه می‌شود که نتیجه‌ای جز فرصت‌سوزی، عملکردهای کند یا شروع‌های اشتباه نخواهد داشت.

با اینکه امروزه بسیاری از مدیر عامل‌ها با دستور کار دیجیتال به پیش می‌روند، بد نیست کمی درنگ کرده و این اصطلاح را شفاف کنیم . مدیران کسب‌وکارها باید درک شفاف و مشترکی از معنی دقیق دیجیتال برای خود و در نتیجه برای کسب‌وکارشان داشته باشند

شاید وسوسه شویم که دنبال تعاریف ساده برویم. اما برای اینکه درکی کامل و پایدار از آن داشته باشیم، ما معتقدیم که باید دیجیتال را نه به عنوان یک چیز، بلکه به عنوان روشی برای انجام امور در نظر بگیریم. برای اینکه این تعریف ملموس‌تر شود، آن را به سه ویژگی تقسیم می‌کنیم:

1- ارزش‌آفرینی در مرزهای جدید دنیای کسب‌وکار

2- ارزش‌آفرینی در فرآیندهای تجربه مشتری که در حال حاضر وجود دارند

3- کسب قابلیت‌های ضروری برای دیجیتالی شدن


کسب قابلیت‌های ضروری برای دیجیتالی شدن

1- ذهنیت دیجیتال:  دیجیتالی بودن یعنی استفاده از داده‌ها برای اتخاذ تصمیم‌های بهتر و سریع‌تر، واگذار کردن تصمیم‌گیری به تیم‌های کوچکتر و یافتن راه‌های سریع‌تر و قابل تکرار برای انجام کارها. این نوع تفکر نباید به تعداد کمی از عملکردها محدود شود بلکه باید گستره‌ای از نحوه‌ی عملکرد شرکت‌ها را در بر گیرد که شامل مشارکت با شرکت‌های بیرونی برای ارتقای قابلیت‌های لازم نیز می‌شود. یک ذهنیتِ دیجیتال، همکاری بین واحدها را نهادینه می‌کند، سلسله‌مراتب‌ها را مسطح می‌سازد و محیطی را به وجود می‌آورد که مشوق تولید ایده‌های جدید باشد. برای حمایت از این تصمیم‌گیری چابک، مشوق‌ها و معیارهایی تعیین می‌شوند.

2- معماری سیستم و داده‌ها: در حوزه‌ آی‌تی، دیجیتالی شدن بر ساختن محیطی دو بخشی تمرکز می‌کند که سیستم‌های قدیمی را (که از عملکردهای ضروری پشتیبانی می‌کنند و سرعت پایین‌تری دارند) از سیستم‌های سریع (که معمولا در تعاملات مشتری-محور به کار می‌روند) جدا می‌سازد. یکی از ویژگی‌های اصلی آی‌تی، تعهد به ساخت شبکه‌هایی است که وسیله‌ها، اشیا و افراد را به یکدیگر متصل کند. این رویکرد در یک مدل «تحویل مداوم» مجسم شده است که در آن، تیم‌های میان‌رشته‌ایِ آی‌تی، سیستم‌ها و فرآیندها را اتوماتیک و بهینه می‌کنند تا این قابلیت به وجود آید که نرم‌افزارها هر چه سریع‌تر منتشر و تکرار شوند.

امروزه، دیجیتال اسم رمز رشد است. نحوه‌ی تفسیر یا اقدام شرکت‌ها بر اساس این تعریف متفاوت خواهد بود. اما داشتن درکی شفاف از معنای دیجیتال به مدیران کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا دیدگاهی مشترک درباره نحوه‌ی استفاده از آن برای کسب ارزش به‌دست آورند

 

 


 





ورود کاربران
تماس با ما
8695-(داخلی 111-112-113-114-116-118-121-122)(88964744-88967120-88954411 -88970149-88970148-88970145)
88970144(داخلی 213-131)
8695(داخلی126-127-128)-88970141
88970143(داخلی123)
8695-داخلی2(88955502-88966713)
8695- داخلی 3
تهران، خیابان کارگر شمالی،روبروی پارک لاله، پلاک 1204
8695 (داخلی 1)
info@ibtc.ir
0218695
8695 (داخلی 3)
آمار بازدیدکنندگان
تعداد کل بازدیدکنندگان: 4736561 بازدید
تعداد بازدیدکنندگان امروز : 1044 نفر
افراد آنلاین: 101 نفر